תחום גיוס לטכנולוגיה – מהו ואיזה משרות קיימות בתחום
בגדול, אין הגדרה חד ערכית לתחום הטכנולוגיה. ישנן חברות המוגדרות על ידי עצמן או על ידי הסביבה העסקית כהייטק או סטארטפ. לרוב מדובר בחברות המפתחות מוצר ייחודי וכאשר החברה צומחת ויציבה יותר לרוב היא תוגדר כחברת הייטק ולא סטארטפ שבו יש פחות יציבות. ניתן למצוא תחומים ותתי תחומים רבים בתחום הטכנולוגיה. מספר תחומים לדוגמא:
- פינטק FINTECH – טכנולוגיות פיננסיות – לדוגמא: פיתוח מערכות סליקה, מסחר בבורסה, קריפטו, מערכות בתחום ההלוואות וכו'
- אינשורטק INSURTECH – פיתוח מוצרים בתחום הביטול
- אדטק ADTECH – חברות המפתחות מערכות בעולם המודעות, פרסום ושיווק דיגיטלי
- אגרוטק AGROTECH – פיתוח מערכות חכמות בתחום החקלאות
- חברות אונליין/גיימינג/קזינו/ספורטבט/גמבלינג GAMING CASINO GAMBLING ONLINE
- מפתחות משחקי מחשב או נייד, הימורים, קזינו וירטואלי, מערכות להימורי ספורט ועוד - אמבדד EMBEDDED – פיתוח מערכות משולבות חומרה ותוכנה
- ביוטק/פארמה/מדיקל – חברות המפתחות תרופות או מוצרי רפואה חדשניים
כוח אדם להייטק (Tech recruiting companies) - משרות טכנולוגיות נפוצות
ישנם אלפי סוגים שונים של משרות בתחום הטכנולוגי. החלטנו לפרט בכמה משפטים על הבולטות שבהן:
- משרות פיתוח DEVELOPERS – ישנם עשרות שפות פיתוח שונות ומפתחים עם שילובים שונים בין שפות הפיתוח. מפתחים הם הסחורה החמה ביותר בתחום ההייטק ועם הדרישה הגבוהה ביותר מבין כל המשרות
- משרות תומכות בתחום הפיתוח – מנהלי מוצר, ניהול פרוייקטים, ארכיטקט תוכנה, דבאופס (DEVOPS) מנהלי צוותים, CTO ועוד
- תמיכה וIT – ניתן למצוא בתחום המון משרות לגיוס של אנשי הלפדסק, סיסטם אדמין, תמיכה טכנית למוצרי B2B, מנהלי רשתות ועוד
- משרות הנדסה – מהנדסי אלקטרוניקה, מכונות וחשמל מגויסים היום יותר מתמיד לתעשיות ההייטק ככוח מסייע בעיצוב ובנייה של מערכות וטכנולוגיות חדשות
- שיווק דיגיטלי – התחום הפך לאחד מהמורכבים והקשים ביותר לגיוס. הצמיחה של האינטרנט בשנים האחרונות הובילה להגדלת תקציבי הפרסום בדיגיטל ולגיוס מאסיבי של אנשי PPC (ניהול קמפיינים), מדיה באייר, אפיליאט מנג'ר, מנהלי דיגיטל, ניהול סושיאל ועוד
מהם אמצעי הגיוס ומקורות הגיוס המומלצים (סורסינג) לתחום ההיי-טק
עד לפני מספר שנים, למרות מחסור מתמשך של עובדים בתחום, עוד ניתן היה להשיג עובדים באמצעי השיווק המסורתיים ודרך פרסום כללי ברשתות חברתיות. כיום מדובר בשוק שנשלט באופן אבסולוטי על ידי העובדים. שיווק מסורתי בקבוצות פייסבוק ואתרי דרושים עובד לרוב רק לג'וניורים שלהם אין ניסיון ולכן לא מקבלים הרבה הצעות עבודה. עובדים עם ניסיון מקבלים לפעמים גם 3-4 הצעות עבודה בשבוע דרך הלינקדין ולכן אין להם סיבה להיות אקטיביים בתהליך ולחפש עבודה באופן עצמאי.
אז מהם אמצעי הסורסינג המומלצים לגיוס טכנולוגי
מקורות הגיוס שעובדים הכי טוב היום בטכנולוגיה הם:
- מודעות לינקדין – יקרות מאוד ביחס לשאר אתרי הדרושים, אך כמות ואחוז קורות החיים הרלוונטיים לרוב שווים את העלות
- ציד בלינקדין – האנטינג בלינקדין השתדרג היום ובכדי להשיג מועמדים רלוונטיים מומלץ לעשות חיתוכים בוליאנים ממוקדים בכדי להגיע למועמדים ספציפיים. כמו כן, חשוב לשים לב לשפת הפנייה וצורת הפנייה. זכרו שהמועמדים מקבלים לפעמים מעל 10 הצעות בחודש
- עבודה מדאטה בייס – אם אתם ארגון שקיים כבר תקופה, מומלץ לנבור במאגר המועמדים הקיים ולנסות לגייס משם. במקרים רבים אפשר למצוא אוצרות
- מודעות באתרי דרושים – ישנם 3 אתרים מובילים כיום בישראל – אולג'ובס, דרושים וג'ובנט. המחיר של אולג'ובס וג'ובנט דיי זהה. דרושים יקר משמעותית וגם לרוב מספק תוצאות טובות יותר. אחוז המועמדים הרלוונטיים שמגיע מהמודעות ירד משמעותית לעומת שנים קודמות, אך עדיין מקבלים מועמדים רלוונטיים מדי פעם
- חבר מביא חבר – אמצעי פופלוארי ומצליח מאוד בארגונים. תגמול עבור העברת קורות חיים וגיוס של חבר
- חברות השמה – אחד הכלים הפופולאריים ביותר לגיוס עובדים. כ-שליש מכלל העובדים בחברות ההייטק מגויסים דרך חברות השמה. אם תפסתם חברה מקצועית, היא יכול לסגור לכם כמות נכבדת של גיוסים ולהביא לכם מועמדים מאוד איכותיים שלא תצליחו להגיע אליהם באופן עצמאי
רוצים לגייס עובדים? נשמח לסייע :) השאירו פרטים בתחתית העמוד ונחזור אליכם.