הבהרה קטנה לפני שמתחילים - החלטתי לגוון לכם קצת. אל תתבלבלו מכך שאני רושם את השם לינקדין כל פעם אחרת בגלל שמדובר במילה לועזית, באנגלית יש אופציה אחת בלבד לרשום את המילה, אך בעברית כל אחד רושם אחרת :) לינקדאין היא רשת חברתית עסקית המשמשת מעל 700 מיליון משתמשים ברחבי העולם וממשיכה לגדול. השימושים העיקריים בלינקדאין הם:
1. חיפוש עבודה
2. גיוס עובדים
3. איתור קשרים עסקיים
4. איתור לידים של לקוחות
5. שיתוף והעשרה של ידע מקצועי עסקי
פתיחת פרופיל לינקדאין ושפצור פרופיל קיים
החלטתם לפתוח פרופיל? מזל טוב. כמה דגשים ודברים שחשוב לדעת:
1. תמונת פרופיל – לא מהים או מאירוע משפחתי שבו במקרה לבשתם מכופתר. מדובר ברשת חברתית מקצועית, לא חייבים תמונה עם חליפה ועניבה, אבל כן תמונה שתשדר רציניות ומקצועיות. לדוגמא: תמונה שלכם מכנס מקצועי שבו הייתם בעבר. רצוי עם חיוך – זה תמיד מוכר ומושך אנשים לפנות
2. מלאו את כל הפרטים – הקפידו על מילות מפתח. כאשר מחפשים אתכם ברשת החברתית כל מה שאתם רושמים בפרופיל מופיע בחיפוש. לדוגמא – הטייטל שלכם (ניתן לחפש רק טייטל). לכן רשמו במדויק וללא שגיאות כתיב
3. המנעו מעברית בפרופיל – לינקדאין היא רשת חברתית באנגלית. ניתן להתכתב עם אנשים מישראל בעברית ואין עם זה בעיה. אך כל הפרופיל עצמו חייב להיות באנגלית בלבד
4. מכתבי המלצה (Recommendations) – בקשו מאנשים שאתם מכירים שירשמו עבורכם מכתב המלצה באנגלית. זה מוסיף ומעשיר את הפרופיל
5. מלאו את האיזורים התעסוקתיים שלכם במלואם – ממש כמו קובץ קורות חיים. תזכרו שמחפשים את זה. אין לדעת אילו הזדמנויות יגיעו אליכם בעקבות חיפושים שאנשים יעשו ויגיעו אליכם. ההבדל בין 3 הצעות בשבוע לבין הצעה אחת לכמה חודשים היא הפרופיל שלכם. מלאו אותו בצורה מדויקת. מי שרוצה לראות פרופיל מלא מוזמן להסתכל על הפרופיל לינקדין שלי: Roei Barak
6. Skills (סקילים וכישורים) – בחלק הזה הוסיפו כל ידע וכישורים שיש לכם. חשוב מאוד. גם את זה מחפשים ברשת ומילוי מפורט יכול לייצר לכם הזדמנויות עסקיות
7. About (משפט קצר עליכם) – לא צריך לרשום מגילה. 3-4 שורות תמציתיות עליכם, הניסיון המקצועי והתעסוקתי שלכם, או משפט מפתח שקשור לאמונה או דרך הפעולה העסקית שלכם
8. השכלה – יש למלא באופן מדויק
9. מאמרים ותכנים – לא חובה לכתוב מאמרים או לשתף תכנים, אך זה ממתג אתכם ברמה גבוהה יותר כאשר מסתכלים על הפרופיל שלכם
10. חברות בקבוצות – חשוב להירשם למספר קבוצות עם תחומי עניין מקצועיים שיש לכם. זה גם מעשיר את הפרופיל שלכם וגם יאפשר לכם לראות תכנים שרלוונטיים אליכם בפלטפורמה
חברים בממשק לינק דין - האם להוסיף סתם חברים? ומה זה דרגה שניה ושלישית?
לינקדין חוסם חשבונות מהר מאוד ומגביל אותם (נרחיב על כך בהמשך), ולכן נצלו כל חבר שאתם יכולים להוסיף בצורה מיטבית. אז איך זה עובד ואת מי להוסיף? בלינקדאין יש 3 רמות של חברים:
1. 1st – חברים מדרגה ראשונה. או בצורה פשוטה, חברים שאישרו את בקשת החברות שלנו או שאנו אישרנו את בקשת החברות שלהם
2. 2nd – דרגה שנייה. מדובר בחברים של חברים שלנו. אנו יכולים לראות אותם בחיפוש, לפנות אליהם ולהציע להם חברות
3. 3rd – דרגה שלישית. חברים של חברים של חברים שלנו. קצת יותר רחוקים בשרשרשת, אבל ניתן לפנות גם אליהם עם בקשת חברות ולראות אותם בחיפוש
בניגוד לפייסבוק, בלינקדין אנו לא רואים את כולם בחיפוש ולכן, ככל שיש לנו יותר חברים, כך יש לנו יותר דרגה שנייה ושלישית ואנו רואים יותר אנשים בחיפוש. בהתחלה הוסיפו מספר חברים שמופיעים לכם בהמלצות כדי שתהיה לכם אופציה לעשות חיפוש. לאחר מכן, העדיפות היא תמיד להוסיף אנשים שיכולים להועיל לכם ברמה העסקית. אם אתם מחפשים עבודה לדוגמא – הוסיפו הרבה מנהלי HR ומגייסים. אם אתם מגייסים עובדים, מומלץ להוסיף חברים מהתחומים שאליהם אתם מגייסים ו/או להתחיל לפנות לאנשים ולהציע להם עבודה לפי הכישורים שלהם (נרחיב על החיפוש בהמשך)
האם כדאי לעשות חשבון פרימיום בלינק דין?
התשובה לשאלה הזו מורכבת ותלויה במה שאתם צריכים.
אלו המסלולים של לינקדאין:
כמדיניות – לינקדאין נותנים חודש מתנה בפרימיום באיזה מסלול שתרצו. אני לא ממליץ לנצל את החודש הזה באופן מיידי. השתמשו בפלטפורמה, חפשו חברים, שלחו הצעות וכו'. אחרי מספר שבועות של שימוש בדקו האם אתם מוגבלים, נחסמים, חסרות לכם אופציות. אם כן, שווה שתכנסו לתפריט של לינקדין (אל תדאגו לינקדין יקפיצו לכם מודעה על הפרימיום בכל מקום אפשרי). הם רושמים במדויק מה יש בכל מסלול ומה ההבדלים בניהם. בחרו את המסלול שנראה לכם. בגדול – כל המסלולים מאפשר לכם במינון מסויים יותר מהדברים הבאים:
1. חיפוש מתקדם – של מועמדים ולידים עסקיים עם יותר אופציות
2. יותר חיפושים בלי להגיע למגבלת החיפושים של המערכת
3. חבילות שליחת INMAIL – הודעות לאנשים שאינם חברים שלכם
4. מערכת מתקדמת יותר לניהול לידים/מועמדים למי שצריך כל דוחות וסטטיסטיקות
איך עושים חיפוש בוליאני בלינקדאין
לפני שנרחיב על חיפוש בוליאני (BOOLEAN SEARCH), נספר מה זה חיפוש בוליאני לטובת מי שלא מכיר.
חיפוש או חיתוך בוליאני, הוא חיפוש מדויק בתוך מערכת הלינקדין שמאפשר למצוא מועמדים, משרות, לידים עסקיים ועוד. בצורה מדויקת. בונוס מיוחד בשבילכם – אין צורך ללמוד את הדרך שבה עושים נוסחאות. רשמו בגוגל: BOOL CHROME EXTENSION. הורידו את התוסף לכרום והתקינו אותו. באמצעותו תוכלו לעשות חיפוש מדויק. החיפוש משתמש ב-3 ביטויים עיקריים:
1.AND (וגם) – לדוגמא: אם אנו רוצים לאתר מפתח עם שתי שפות פיתוח ANGULAR and REACT זה ייראה כך: (ANGULAR) (REACT) – מזכיר שוב, הBOOL הוא כלי שעושה את זה לבד עבורכם. אני נותן לכם את הדוגמאות רק לצורך המחשה
2.OR (או) – אם אנו רוצים מפתח עם אחת משתי שפות הפיתוח זה יופיע כך: (ANGULAR OR REACT)
3.NOT (חייב לא להיות) – אנו יכולים גם להסיר אנשים לא רלוונטיים. לדוגמא אם אנחנו מחפשים מפתחים ומופיעים לנו המון מנהלים, ניתן להוסיף דרך הBOOL את הפונקציה הזו ואז זה מסיר מהחיפוש ראשי צוותים, CTO וכל מי שלא נרצה לראות.
4.שילוב – אפשר כמובן לעשות נוסחאות שמשלבות את כל הפיצ'רים. למשל – אם אני רוצה מפתח שיודע גם ANGULAR ושפה נוספת REACT או PHP והוא בוודאות לא TEAM LEAD. הנוסחה תראה כך: (ANGULAR) (REACT OR PHP) ( -"TEAM LEAD")
רוצים סדנת לינקדאין שלנו כולל חיפוש בוליאני? ניתן להזמין באופן פרטני וגם לארגונים. השאירו פרטים בתחתית העמוד ונחזור אליכם.
חיפוש עבודה בלינקדאין - כיצד מוצאים משרה
לינקדאין הוא כלי מעולה לאיתור עבודה עבורכם. לפני שהתחלתם בחיפוש, אנא ודאו שהפרופיל שלכם מלא ומקצועי על פי ההנחיות שמופיעות בתחילת המאמר. אז איך מוצאים עבודה?
1.אם מילאתם את הפרופיל כמו שצריך, בחלק גדול מהמקרים תקבלו הודעות של הד האנטרים וחברות עם הצעות על בסיס קבוע. חשוב להבין שלא כל המשרת פופולאריות ברשת החברתית לינקדאין וכמות ההצעות מושפעות מהתחום והניסיון שלכם. לדוגמא: מפתחים, אנשי דיגיטל, כספים ומהנדסים יקבלו (ביחס לניסיון והידע) באופן יחסי הרבה הצעות. מנהלות משרד, כלכלנים, אנשי מכירות וכו' פחות פופולאריים ברשת החברתית הזו
2. ציד מעסיקים וחברות השמה – חפשו מנהלי משאבי אנוש ומגייסים. פנו אליהם ובדקו האם החברה שלהם מחפשת עובדים בתחום שלכם. אם אתם רוצים לפזר את קו"ח שלכם בטווח יותר גדול, חפשו עובדים בחברות השמה, דגש על כאלו שמתמחים בתחום שלכם. לחברות ההשמה יש הרבה משרות והסיכוי שיהיה להם משהו בתחום שלכם גבוה יותר
3. LINKEDIN JOBS – פלטפורמת חיפוש עבודה. נמצאת בתפריט העליון של המערכת. בשונה ממערכות אחרות, לינקדאין עובדים עם חיפוש. פשוט חפשו באנגלית את הטייטל שלכם (נסו מספר אופציות שונות). לאחר החיפוש תוכלו לראות חברות שמפרסמות ולהגיש קו"ח. בנוסף, כאשר תכנסו ללינקדאין ג'ובס, תראו המלצות ופרסומים למשרות שיכולות רלוונטיות לכם (לפי התוכן שבפרופיל שלכם). תוכלו להקליק כל המודעה ולהגיש מועמדות
קידום ממומן (PPC) בלינקדין – האם זה עובד?
כמו ברשתות חברתיות אחרות, גם בלינקדאין יש אופציה לשלם עבור קידום. חשוב להפריד בין מערכת פרסום המשרות (שעליה נרחיב בהמשך) לבין הקידום הממומן. אז מה ניתן לקדם? גם כאן אפשר לקדם משרות, מוצרים מסוימים שאתם מוכרים, שיתופי פעולה עסקיים ועוד. היכן מופיעים הפרסומים? בהודעות האישיות שלכם ובחלק מהמסכים של האתר והאפליקציה.
האם זה עובד? פרסום בלינקדאין מיועד ברובו ל- B2B, כלומר, עסקים שמפרסמים לעסקים אחרים. הפרסום יקר מאוד (תלוי בתחום) ויכול להניב תוצאות. אם אתם מפרסמים לעסקים אחרים, שווה לנסות להעמיד תקציב ולבדוק אם זה עובד עבורכם. הפרסום בפלטפורמה עובד לסירוגין ולא טוב לכולם.
לינקדאין למעסיקים – איך עושים האנטינג ומפרסמים משרות
אז איך מגייסים עובדים דרך לינקדאין?
1.צייד ידני – באמצעות שימוש בחיפוש (מומלץ בוליאני) – אתרו את העובדים שאתם רוצים. הקפידו לחפש חברים מדרגה שנייה ושלישית, מדינה – ישראל או ערים ספציפיות בישראל (אפשר כמה ביחד). לאחר שמילאתם את הפרטים והפעלתם את החיפוש, שלחו בקשת חברות עם הודעה שמפרטת על המשרה ופרטים על החברה יחד עם מייל לשליחת קוח. מומלץ מאוד להוסיף NOTE, שכן מי שמאשר את בקשת החברות שלכם מקבל אותה באופן אוטומטי לאינבוקס שלו וזה מגדיל את הסיכוי שיענה לכם
2.פרסום משרות בלינקדאין ג'ובס – זה יקר מאוד אבל עובד דיי טוב. כמה טוב? במשרות טכנולוגיות הסטטיסטיקות שלנו מראות שהכלי מביא פי 3 יותר קורות חיים רלוונטיים מכל אתרי הדרושים. כמה יקר? מודעה אחת תעלה לכם 30-60 שקל ליום (יכול להגיע ל-1500-2000 ₪ בחודש). האם זה שווה את זה? תלוי כמה אתם לחוצים לאתר עובד. הפרסום מאוד פשוט ואינטואיטיבי. רושמים את כותרת המשרה, התיאור והדרישות. ניתן להוסיף שאלות מסננות ולאחר מכן מעדכנים מייל שאליו יגיעו קורות החיים.
מהם ההבדלים בין לינקדאין לפייסבוק
פייסבוק היא רשת חברתית המיועדת יותר לשימוש פרטי וגם עסקי, אך נעשה בה שימוש רב למרחב הפרטי. לינקדאין נוצרה עבור עסקים ושימוש עסקי. קורה, אך נדיר שבלינקאדין יפורסמו פוסטים או הודעות שאינן קשורות לעולם העסקי בצורה כלשהי. לא תראו בלינקדאין לרוב תמונות ממסיבות, טיולים בטבע, תמונות של הילדים וכו'. הנוף העיקרי בפטפורמה יהיה של גרפים, מצגות, כנסים עסקיים וכו'.
מהן המגבלות של לינקדאין ואיך להימנע מחסימה?
בעקבות אביוז גדול מספרסמים רבים עשו בפלטפורמה, לינקאדין הקשיחה מאוד את התנאים שלה וחוסמת מאוד מהר את מי שלא עובד בכללים. אז מהן החסימות העיקריות, איך נמנעים מהן ומה עושים במידה וזה קורה?
1. הגעתם למגבלת החיפוש (You’ve reached the monthly limit for profile searches) – לינקדאין אינה משתפת בכמות המדויקת. אך אם תעשו יותר מדי חיפושים, כאשר תנסו לחפש, תראו רק 3 פרופילים ברשימה ולמטה את ההודעה הזו. הדרך היחידה להמנע מכך היא להתקמצן בחיפושים, או לעשות מנוי פרימיום שמאפשר חיפוש בלי הגבלה. בגדול, החסימה הזו נעלמת בחודש חדש ואפשר לחזור לחפש.
2. מגבלת הזמנות (שליחת בקשות חברות) you've reached the weekly invitation limit – לינקדאין מאפשרת הזמנה של 100 חברים בשבוע בלבד. ברגע שהגעתם למספר הזה תחסמו עד לתחילת שבוע חדש. אין מה לעשות, אלו כללי הפורמט. במקרה הזה, גם פרימיום לא יעזור
3. לינקדאין חושד שאתם משתמשים בתוכנת מרקטינג חיצונית – במקרה הזה, ככל הנראה עשיתם המון פעולות בחשבון. עצרו פעילות לכמה ימים, ולאחר מכן הורידו את כמות הפעילויות ושובו בהדרגה. לרוב החשבון ישתחררד
4. לינקדאין חושד שהפרופיל שלכם מזויף – אל תדאגו. אם הפרופיל שלכם אמיתי הוא יאפשר לכם לאמת צילום רישיון או דרכון והחשבון יחזור לעבוד. אם החשבון שלכם מזויף, אין מה לעשות. הוא ייחסם
רוצים לגייס עובדים איתנו?
השאירו פרטים בתחתית העמוד ונשמח לסייע לכם בגיוס.