רוצים לבנות דף עסקי בפייסבוק או לשדרג את הדף העסקי הקיים ולא יודעים איך? קבלו טיפים לפרסום ושיווק הדף העסקי שלכם בפייסבוק
טיפים להקמת דף עסקי
כל אחד יכול להוריד מדריך עם הוראות שמסביר כיצד להקים דף עסקי בפייסבוק. אך אין זה אומר שהדף יוקם בצורה נכונה ויביא לקוחות לעסק שלכם. בחלק זה אסקור טיפים שיעזרו לכם להקים דף עסקי מוצלח.
- מדריכים להקמת דף עסקי – על מנת להקים את הדף העסקי, ניתן ומומלץ לחפש מדריכים בעברית בגוגל שיעזרו לכם להקים את הדף שלכם בקלות. מדריך מומלץ לדוגמא
- שם הדף העסקי – מומלץ לכתוב בנוסף לשם גם את תיאור העסק בכדי לעזור בחיפוש, לדוגמא: דינה – בניית ציפורניים ופילינג
- קשרו את חשבון לעמוד האישי האמיתי שלכם בפייסבוק ולא לדף אישי נוסף שפתחתם במיוחד. פייסבוק עשוי לזהות זאת ולחסום את הדף
- תמונת פרופיל – קנו תמונה ממאגר תמונות בגודל 180*180, שימו את תמונת הלוגו שלכם בגודל הזה או צלמו תמונה בעצמכם. בשום פנים ואופן אל תשימו תמונה שהורדתם מגוגל. עשויים לתבוע אתכם על זכויות יוצרים. ודאו שהרישיון של התמונה מאפשר לכם להשתמש בה באופן חופשי
- בחרו תמונת שער מושכת ורלוונטית – גם את תמונת השער (Cover), יש להוריד ממאגר או לצלם בעצמכם ולא להוריד מגוגל. תמונה באיכות גבוהה צריכה להיות לפחות 851*315. קחו בחשבון שבמידה והתמונה תהיה קטנה יותר, איכות התמונה תפגע. ניתן לערוך את גדלי התמונות שיתאימו באמצעות שימוש בתוכנות עריכה חינמיות כמו Gimp 2 ו-Photoscape
- פרסום מוצר במתנה – עשו לייק ושתפו את הפוסט/הגידו איזה מוצר אתם רוצים/מדוע מגיע לכם לקבל את המוצר מתנה. בין האנשים יוגרל המוצר במתנה
- במידה ויש לכם אתר אינטרנט (מומלץ מאוד) – חשוב מאוד למלא את פרטי האתר ולשים לינקים לאתר במקומות הרלוונטיים
- הוסיפו כפתור call-to-action (פעולה) לפייסבוק שלכם – ניתן לבחור לחיצה לחיוג, השארת פרטים, שליחת הודעה, הפנייה לאתר וכו'
- התקינו אפליקציות שיעזרו לכם לשנות את נראות העמוד – לדוגמא: חברת כח אדם יכולה להוסיף אפשרות לתפריט "חיפוש משרות". בלחיצה על התפריט כל ציר הזמן ישתנה וניתן יהיה לראות רק משרות זמינות. מדריך לאפליקציות ניתן למצוא בלינק הבא
- מילוי טאב אודות – חשוב מאוד למלא פרטים ותיאור מדויק של פרטי העסק והשירותים שהוא מציע. יש לבצע הפרדה בין תיאור קצר לתיאור ערוך. שימו לב שבתיאור קצר נרצה למשוך לקוחות להפוך לאוהדים שלנו. את התיאור הארוך, יקראו לרוב אנשים שהם כבר אוהדים שלנו
- תמונות וסרטונים – שימו תמונות וסרטים בעמוד שלכם. פוסטים של סרטונים ותמונות מושכים משמעותית יותר קהל לצפות ולעשות לייק ושיתוף
- תנו ערך מקצועי לאוהדים שלכם – אם תפרסמו רק מחירים ומוצרים כל הזמן, איכות וכמות האוהדים שלכם לא תגדל ואפילו תקטן עם הזמן. פרסמו מאמר מקצועי, שלחו קישורים לכתבה מעניינת בתחומכם או סרטון עם מוסר השכל שקשור לתחום. גרמו לאוהדים שלכם להמשיך להסתכל בתכנים שלכם
- שלחו קישורים לאתר שלכם – מומלץ לכתוב תכנים עם ערך מוסף כגון מאמר מקצועי או טיפים מקצועיים – לתת טיזר עם תמונה ולשלוח את האנשים למאמר באתר עם טופס הרשמה
- חשבו טוב על שעת הפרסום – ככל שתפרסמו בשעה שיותר אנשים צופים, כך תשיגו יותר לקוחות פוטנציאליים. מומלץ לצפות ב- בלינק הבא לקבלת מחקר בנושא. ספוילר – מומלץ לפרסם בימי השבוע בשעות העבודה (09:00-17:00) ואחרי 20:00 בערב. בסופ"ש מומלץ לפרסם פחות. כאשר מפרסמים פוסט ישנו כלי תזמון (בלחיצה על פרסום/publish). ניתן ומומלץ לדחות פרסום פוסט לשעות הרלוונטיות. אין צורך לפרסם בשעה הספציפית שאתם רוצים אם משתמשים בכלי המצוין הזה
- הצמידו פוסטים חשובים לחלק העליון של הדף – בלחיצה על אפשרויות העריכה (בחלק הימני העליון של המסך) – ניתן ללחוץ על pin to top
- אפשרו לאוהדי הדף שלכם לשלוח לכם הודעת פרטיות – חלק מהאוהדים אינם רוצים לפרסם בקיר הכללי ולכן מומלץ לאפשר להם לשלוח לך הודעות פרטיות
- ענו להודעות פרטיות ופרסומים בעמוד במהירות – ניתן לבקש לקבל הודעה על כך בנייד או במייל באפשרויות של הממשק
- בדקו סטטיסטיקות – מומלץ להוריד את אפליקציית pages manager לנייד שמאפשרת ממשק נוח לצפייה בסטיסטיקות וניהול העמוד
- קדמו את הדף שלכם לקבלת לייקים. דף ללא לייקים עלול להתפס כעסק לא מצליח. אין התאמה בין כמות לייקים בעמוד לכמות לקוחות. כלומר, לייק לא מבטיח לקוח, ובכל זאת חשוב שתהיה כמות לייקים "סבירה" של כמה מאות בשביל לגרום לעמוד שלכם להראות מושך מבחינה תדמיתית
- אל תקנו לייקים שלא דרך מסעות הפרסום של פייסבוק – פייסבוק עשויה לחסום לכם את הדף העסקי
- לא כל לייק הוא לייק טוב – כאשר אתם מפרסמים בתשלום או בצורה אורגנית, יש לכם אינטרס מובהק לפרסם את המוצרים שלכם לקהל האוהדים שלכם. קהל אוהדים רלוונטי יהפוך ללקוחות פוטנציאליים הרבה יותר מהר
פרסום מודעות בתשלום בפייסבוק - הקמה וניהול של קמפיינים
רצוי ומומלץ לבצע קמפיין פרסומי בפייסבוק במרבית התחומים. הפרסום בפייסבוק הינו זול משמעותית מהפרסום בגוגל ויכול להיות אפקטיבי לא פחות. מספר דברים חשובים שיש לשים עליהם דגש בפרסום בפייסבוק:
- Boost your page - אם אין לכם ידע רב בפרסום, ניתן לפרסם דרך ההמלצות של פייסבוק שיופיעו לכם בעמוד הראשי. פרסום שכזה הינו יקר יותר ויביא לכם תוצאות פחות טובות. היתרון הוא פשטות התפעול והשימוש. מומלץ לעשות מאמץ, לא להתעצל ולפרסם דרך התפריט הראשי:
- סוגי מודעות – ישנם סוגים שונות של מודעות, כל אחת מיועדת למטרה אחרת לחלוטין. ניתן לשווק פוסטים שרשמתם, להביא לייקים לעמוד, לקדם כניסות לאתר שלכם וכו'. כאשר מקימים מודעה, מומלץ לחשוב מראש מהי מטרת הקמפיין ומה הערך המוסף שלו עבורכם ועבור קהל היעד שלכם. ניתן ורצוי להקיץ מספר מודעות במקביל. אפשר להריץ 2 מודעות – אחת של לייקים לעמוד והשנייה להשארת פרטים לליד. מודעה אחת אינה סותרת את השנייה
- פילוח קהל יעד – אחד החלקים החשובים ביותר בקמפיין הפרסומי שלכם. מומלץ לבחון מראש מיהו קהל היעד. במידה ומדובר בעסק קיים, אני ממליץ בחום לעשות ניתוח על הלקוחות הקיימים שלכם ולבחון את הפרמטרים הבאים:
- איזור מגורים
- גיל
- מין
- שפה
- תחביבים/תחומי עניין/מקום עבודה
- פילוח לפי אנשים שאהבו את הדף שלכם וחברים שלהם
- תקציב – ניתן לבחור בתקציב יומי או תקציב כללי לקמפיין. אני מעדיף לבחור בתקציב יומי על מנת לאפשר שליטה טובה יותר על הסכומים שאנו מוציאים. חשוב לקבוע תאריך התחלה וסיום לקמפיין אחרת ירוץ ללא הגבלה
- CPM/CPC – ניתן לעבוד לפי שני מודלים של תשלום:
- CPM – תשלום לפי חשיפות
- CPC – תשלום לפי הקלקות
אין מודל נכון יותר או נכון פחות. הכל תלוי בסוג הדף וביעדים שלכם. לרוב CPC ייתן לכם תוצאות בעלות נמוכה יותר, אך ייקח יותר זמן להשיג את התוצאות
- זמן הפרסום – ניתן להגביל את שעות הפרסום – לדוגמא: אם אתם שומרי שבת, ניתן להפסיק את הפרסום בשבת. במקרים מסוימים, גם אם העסק שלכם אינו פעיל בשבת, שווה להפעיל מודעה של השארת פרטים או לייקים וליצור קשר עם הלקוח בראשון, היות ועסקים רבים בוחרים שלא לפרסם בסופ"ש
- היכן לפרסם – ניתן לפרסם רק בניידים, רק במחשבים וכו'. מומלץ להתחיל מהכל ולשנות בהתאם לסטטיסטיקות של הקמפיין
- עיצוב המודעה – יש להכניס תמונה מושכת וטקסט שיווקי שמזמין לביצוע פעולה. לדוגמא: תמונה של ציפורניים מסודרות עם הכיתוב – רוצה שגם הציפורניים שלך ייראו ככה?
- מעקב ושינויים – מומלץ לתת למודעה לרוץ לפחות חודש לפני שעורכים שינויים. כאשר החשיפה נמוכה, גם לייק אחד או הקלקה אחת יכולים לשנות את כל הסטטיסטיקה. לאחר חודש מומלץ לעקוב באופן הדוק אחר התוצאות ולשנות את אוכלוסיית היעד והמודעה בהתאם
מאמרים נוספים בתחום מכירות וניהול
בניית מודל תמריצים לאנשי מכירות
תהליכי גיוס והכשרה של עובדים במוקדים טלפוניים
תגיות: שיווק דיגיטלי